Les noves tecnologies estan modificant el mercat laboral i empresarial. Dins aquesta perspectiva, les xarxes socials representen un escenari amb grans possibilitats.
 
Has sentit parlar del concepte ambaixador/a de marca?
  

El concepte d'influencer ja és un referent d'aquest mitjà, on professionals del sector aprofiten les plataformes socials per connectar amb el públic, fent del contingut creatiu i la difusió una professió.

 

Les empreses són conscients del paper que tenen els mitjans socials i la seva importància per escoltar i donar resposta a les noves necessitats i demandes del públic actual.

El terme brand ambassador ens refereix aquella persona que actua com a ambaixadora de la marca, difonent aspectes rellevants de la companyia. Aquesta nova forma d'apropar-se als usuaris i usuàries fa possible la connexió amb perfils específics o l'ampliació del seu públic.

 

El rol de brand ambassador se centra a fomentar la confiança i la fidelització de cada consumidor/a a través de contingut que reflecteixi els valors, els beneficis, la visió o la missió d’una empresa. La humanització de la marca, mitjançant aquesta figura, genera confiança i permet la connexió emocional, posicionant la comunitat per sobre del producte.

 
Quina relació hi ha entre la figura de brand ambassador i el talent?
 

Una persona que decideix participar com a brand ambassador a la seva empresa, aporta valor a la marca. Però la seva col·laboració, no només genera avantatges a la companyia, també a la seva carrera professional. Col·laborar donant veu a l'empresa promou la feina, dóna visió a la seva experiència i crea una xarxa de contactes professionals de valor.

 

Tant organització com empleat/ada guanyen en aquesta equació. Sumar el talent de l’equip a l’estratègia de màrqueting d'una companyia, a més, promou la transparència de la companyia.

 
Com atrauen talent els/les ambaixadors/es de marca?
 

Imagina que busques feina i aconsegueixes una publicació d'una marca. Conèixer la feina d'aquesta empresa, mitjançant la figura de brand ambassador, permet apropar l'organització al públic. Veure el dia a dia de l'equip, conèixer les instal·lacions, identificar quines accions fan, o veure en quines activitats participen els seus empleats/des, són només algunes de les situacions que et poden aportar una visió real de com és treballar en aquesta companyia.

 

Comprovar com les persones que formen part d'una organització participen i es comprometen amb la seva empresa, permet donar visibilitat a un entorn de treball saludable on el benestar és evident.

 
Per què incloure'l a l'àrea de RRHH?
 

El rol de brand ambassador es converteix, cada cop més, en un/a representant de marca ideal i de gran valor dins una empresa.  En relació, hi ha una sèrie d'avantatges clau:

  • Retenció de talent. Fomentar la figura d'ambaixador/a de marca ajuda la persona que participa a sentir-se valorada, fomentant-ne així el compromís i reduint la rotació de personal.
  • Experiències positives. L'activitat d'aquestes persones compartint el dia a dia, o les accions de la seva companyia, promou una cultura d'empresa positiva i aporta motivació a la resta de l'equip i el públic.
  • Visibilitat. Donar veu a la marca ajuda a posicionar la companyia sobre la competència. Però, a més, permet ampliar el públic i generar abast i nous clients, col·laboracions o candidats/es.
  • Acompliment. El rol de la persona ambaixadora de marca pot contribuir a la motivació de l'equip, cosa que millora la seva productivitat.
  • Reputació. Fomentar la transparència genera confiança i ajuda a fidelitzar tant els empleats/des, candidats/es, com el públic.
  • Adaptació. Gràcies a la visibilitat de la marca, el nou personal incorporat disposa d'una referència activa de la companyia, cosa que en facilita la integració a l'empresa.
 

El seu paper representa doncs un recurs important per atraure talent. Incloure'l dins l'estratègia de qualsevol departament de Recursos Humans pot ser altament efectiu per optimitzar i incrementar els processos de selecció i la incorporació a l'equip. 

 

I tu, T'animes a donar veu a la teva empresa i visibilitat a la teva carrera professional?

 

 

 

 

Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:

T’esperem!

 

 

 

Imatge: www.freepik.es

 

 

El talent atrau talent:  la figura de Brand Ambassador a RRHH