Lladres de temps. Com fer front al robatori de la productivitat?
Dins de qualsevol empresa, la productivitat es converteix en un dels elements més importants. De la mateixa manera, per a qualsevol professional, respondre de manera eficient davant de qualsevol tasca o situació en l'àmbit laboral, serà determinant per millorar i progressar dins la seva companyia.
A la feina, però, hi ha diferents factors que poden impactar de forma positiva o negativa en el desenvolupament de les funcions. Mentre que aspectes com la motivació o el treball en equip poden fomentar un increment en l'exercici, trobem una altra sèrie de conceptes que poden perjudicar i disminuir la productivitat.
Quan parlem de lladres de temps, ens referim a certes circumstàncies o accions que poden fer disminuir l'eficiència. Vegem-ne a continuació alguns exemples:
Manca d'ordre
L'organització és una de les habilitats més demanades en qualsevol entorn laboral. Disposar de la capacitat d’establir un ordre adequat de les tasques, aprenent a prioritzar i distribuir el temps, pot ser un recurs important per evitar el robatori de temps.
De la mateixa manera, aplicar l'ordre en el disseny d'un espai de treball ben equipat, segur i amb tot el necessari per al desenvolupament de les activitats professionals serà essencial per fomentar l'autoorganització.
Distraccions
Les interrupcions a conseqüència de dispositius mòbils, per exemple, són habituals en l'entorn professional. L'alta dependència del telèfon fa que moltes persones dediquin temps excessiu a la consulta constant del dispositiu, reduint així la concentració i perdent temps de productivitat.
Incapacitat per delegar
Sovint moltes persones assumeixen una càrrega excessiva de treball per por de represàlies o temor de perdre el seu lloc de treball. Evitar sobrecarregar-se, pot reforçar la productivitat en les feines reals del lloc. És important ser objectius i assumir les limitacions i obligacions, fomentant el treball en equip i establint prioritats.
Estrès
La desmotivació, els problemes personals, professionals o de salut, poden impactar de forma negativa a la feina. Hi ha diverses causes que poden afectar la salut mental d'un/a treballador/a, creant ansietat, manca d'interès o de participació. Tot això es tradueix en un descens de l'exercici com a resultat d'una excessiva procrastinació i retard en el desenvolupament de les tasques.
Combatre aquests lladres de temps no sempre és fàcil, però és possible. Per això et recomanem:
- Reflexiona. Analitzar la teva situació actual i valorar si l'exercici de les teves tasques respon als objectius esperats, pot ajudar-te a establir quins lladres de temps estan impactant en la teva productivitat.
- Planifica. Incloure recursos que facilitin l'organització pot millorar la teva eficiència. Les noves tecnologies, per exemple, us ofereixen eines que us permeten automatitzar processos, ordenar les vostres tasques i gestionar el vostre temps.
- Aprendre a dir no. Estableix límits que t'ajudin a evitar desenvolupar estrès o sobrecarregar-te de feina. Opta per demanar ajuda o delegar i evita acceptar feines que puguin sobrepassar-te.
- Benestar. Tenir cura de la teva salut mental i física pot millorar el teu estat i contribuir a la reducció de l'estrès. Practicar esport, adoptar una bona alimentació o col·laborar amb el teu equip, pot ajudar-te a respondre de manera efectiva davant de conflictes o problemes.
Les empreses tenen una responsabilitat alta en la creació d'entorns de treball justos, dignes i segurs. Tot i això, malgrat disposar de les facilitats necessàries, cada persona desenvolupa el seu treball en funció de les seves pròpies competències i habilitats. Reconèixer les capacitats i limitacions professionals pot ser determinant per definir com millorar i progressar dins d'una organització.
No deixis que res et robi les oportunitats de desenvolupament. Aprofita el teu temps per sumar talent i créixer professionalment.
Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:
- Instagram: https://www.instagram.com/creaempleo.es
- Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61558480642504
- Twitter: https://twitter.com/CreaEmpleoRRHH
T’esperem!
Imatge: www.freepik.es
