Frases com "el temps és or", o "el temps vola", són només una evidència de l'efímer de cada moment.

 

Quan parlem de feina, la temporalitat cobra especial rellevància. La raó és que organitzar i planificar una jornada laboral eficient no sempre resulta fàcil. Per a qualsevol empleat/da, distribuir de forma idònia les seves tasques i activitats al llarg del seu jornal, pot suposar un repte important. Per aquesta raó, avui volem convidar-te a conèixer 3 mètodes clau per millorar la teva manera de gestionar el temps a la feina:

 

El mètode Pomodoro

Francisco Cirillo, enginyer informàtic, va crear aquest reconegut mètode per optimitzar el temps. El terme "pomodoro", inspirat en la forma del clàssic rellotge de tomàquet utilitzat a la cuina, dona nom a aquesta tècnica basada en l'ús d'un interval de temps de 25 minuts de treball per a cada activitat. El procés que cal seguir és el següent:

  1. Tria una tasca
  2. Assigneu-li una durada de 25 minuts
  3. Dedica tota la teva atenció a aquesta única tasca durant el temps establert, enfocant tota la concentració en aquesta activitat i evitant qualsevol distracció.
  4. Després del temps establert, inclou 5 minuts de descans.
  5. Repeteix el procés amb un nou “pomodoro”.
  6. Cada 4 “pomodors”, realitza un descans superior, entre 15 i 20 minuts.
  7. Avalua i ajusta el procés o durada de cada “pomodoro” en funció del teu progrés.

 

Beneficis: aquest tipus de tècnica us permet millorar la vostra concentració, reduir l'estrès o esgotament, alhora que incrementa la vostra productivitat.

 

Timeboxing

Aquesta estratègia de gestió se centra en la planificació del temps mitjançant blocs i en funció de la complexitat de cada tasca. És a dir, fixar un temps en funció del tipus d'activitat i respectar aquest període, assegurant-te de completar-la dins aquest interval. El treball en blocs ajuda a organitzar el teu dia, assumint quines tasques són més complicades i requereixen més dedicació, i quines són més simples i necessiten menys.

 

Beneficis: dona opció a planificar i seguir cada tasca de manera ordenada, respectant una programació en funció dels objectius i límit de temps.

 

El mètode ALPEN

 

Aquesta tècnica alemanya se centra en 5 passos clau que permeten organitzar les tasques segons la seva prioritat. L'acrònim ALPEN descriu les etapes següents:

  • Tasques (A - Aufgaben). Realitza una llista amb les tasques a desenvolupar.
  • Durada (L-Länge). Determina quant de temps destines a cadascuna.
  • Descansos (P- Pufferzeiten). Estableix un horari que permeti incorporar temps per a descans o imprevistos.
  • Prioritats (E- Entscheidungen). Defineix la urgència o importància de cada tasca.
  • Seguiment (N-Nachkontrolle). Controla i avalua el teu progrés.

Beneficis: aquest mètode t'aporta flexibilitat i adaptabilitat, garanteix una distribució eficient i d'acord amb les teves prioritats i objectius. Tot això pot millorar la teva productivitat.

 

Independentment del teu sector o especialitat, la gestió adequada del temps és clau per millorar l'eficiència en el terreny laboral. Establir una dedicació correcta per a cada tasca, definir un ordre de prioritat o escollir el moment ideal per al teu descans, són aspectes que et poden ajudar a complir tots els teus objectius.

 

No podem controlar el temps, però sí que podem definir com utilitzar-lo. Aprendre a planificar la jornada laboral és determinant per al desenvolupament i el progrés professional. A més, combinar aquests mètodes i aplicar-los a temes com la conciliació entre vida laboral i personal pot ajudar-te en el teu benestar.

 

En definitiva, és responsabilitat nostra incloure una gestió del temps eficient al nostre dia a dia, per la qual cosa conèixer diferents estratègies ens aporta habilitats i capacitats realment interessants per reduir l'estrès, incrementar la productivitat o millorar la motivació.

 

 

 

Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:

T’esperem!

 

 

 

Imatge: www.freepik.es

 

 

Temps i treball: 3 mètodes clau per combinar-los