Dins el mercat laboral, la competència és un dels principals reptes. Com a professionals, és indispensable disposar de certes habilitats i competències que ajudin, en el posicionament professional, a destacar sobre la resta dels perfils.

 

En relació, les habilitats de negociació esdevenen grans aliades a l'hora de trobar la feina ideal. Per això, enfocar-se en el desenvolupament d'aquestes aptituds pot resultar molt eficient en la recerca de feina.

 
Però què entenem per habilitats de negociació?
 

Hi ha una sèrie de capacitats que, combinades, poden ajudar en la negociació. Vegem-ne alguns exemples:

 
  • Empatia. Tenir l'habilitat de comprendre els interessos i necessitats dels altres és indispensable per millorar aspectes com la comunicació i la confiança. Aquests elements, alhora, són altament necessaris perquè qualsevol negociació tingui resultats positius.
 
  • Intel·ligència emocional. Igual que és important reconèixer els sentiments de la resta de persones, també és essencial aprendre a gestionar de manera efectiva les pròpies emocions. Fomentar l'autoconeixement et pot ajudar a respondre de manera adequada, mantenir la calma, atendre situacions d'estrès o controlar les reaccions impulsives.
 
  • Persuasió. Aquesta capacitat és fonamental dins de la negociació. Aquesta habilitat complementària a la negociació permet millorar la capacitat d'argumentació per obtenir resultats favorables. En aquest sentit, l’escolta activa resulta indispensable. Entendre l'altra part i establir arguments que responguin a les vostres necessitats o motivacions, sens dubte, us ajudaran a alinear els vostres objectius en la mateixa direcció.
 
  • Col·laboració. Treballar de forma conjunta amb la part interlocutora és la base per trobar una solució d'acord amb les expectatives d'ambdues parts. Orientar el teu discurs en funció del concepte "guanyar-guanyar", és la millor manera d'assolir acords beneficiosos, ja que s'enfoca la negociació als interessos comuns.
 

Aplicar les habilitats de negociació a la recerca de feina pot ajudar-te a l'hora de presentar la teva candidatura o discutir les condicions laborals. També són efectives dins de l'entorn laboral per potenciar el teu desenvolupament professional dins de la companyia.

 

Si decideixes incloure-la, et deixem 3 consells clau:

 
  • Investiga. Tant internament com externament, és tan important tenir en compte els interessos de l'altra part, com els teus propis objectius.
  • Desenvolupa les teves habilitats. Enforteix les teves competències, incloent-hi l'escolta activa, l'assertivitat, l'empatia o la intel·ligència emocional. Aquests recursos us aportaran la confiança necessària per millorar el vostre discurs.
  • Practica. Aplica la negociació a diferents situacions per millorar la teva tècnica. Prova amb els teus amics/gues, recorre a persones que et puguin aconsellar o reflexiona sobre el teu comportament per aprendre de cada error i encert.
 

Trobar la feina que desitges o millorar la teva situació professional pot estar més a prop del que creus. Treu partit al teu talent i potencial i inclou tècniques i habilitats que t'ajudin a assolir els resultats que busques.

 

 

 

 

Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:

T’esperem!

 

 

 

Imatge: www.freepik.es

 

Habilitats de negociació: claus en la cerca de feina